Informace o publikaci

Videopřípad jako stavební jednotka IVŠV videowebu pro vzdělávání učitelů anglického jazyka

Autoři

MINAŘÍKOVÁ Eva

Rok publikování 2011
Druh Článek ve sborníku
Konference Smíšený design v pedagogickém výzkumu: sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu.
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www Fulltext
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova Teacher education; videocase; video in teacher education
Popis Předkládaný příspěvek má za cíl na ukázce videopřípadu z IVŠV videowebu pro vzdělávání učitelů anglického jazyka představit strukturu videopřípadu, teoretická východiska, ze kterých obsah i struktura videopřípadů vychází, i cíle, které je možno pomocí videopřípadů sledovat. Videopřípadem se zde rozumí sekvence z videozáznamu reálné výuky doplněná dalšími materiály (plán hodiny, práce žáků, pracovní listy, komentáře učitele apod.) a podněcujícími otázkami a úkoly.Těžištěm prezentace je reálný příklad videopřípadu, na kterém bude ilustrován postup tvorby spolu s teoriemi,o které se autoři videopřípadů při jejich konstrukci opírali (obecná didaktika, didaktika anglického jazyka, teorie kognitivního zatížení, výzkum v oblasti využívání videa v učitelském vzdělávání). Videopřípady slouží také jako výzkumný nástroj (sběr kvalitativních i kvantitativních dat, které jsou analyzovány).

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info