
Leistungsbeurteilung im DaF-Unterricht bei lernschwachen Schülerinnen und Schülern
Název česky | Hodnocení výkonu ve výuce němčiny jako cizího jazyka u žáků s poruchami učení |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2011 |
Druh | Kapitola v knize |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Hodnocení výkonu u žáků s poruchami učení vyžaduje od učitele specifické znalosti a oborově didaktické kompetence. Cizojazyčná výuka orientovaná na žáka se kloní k využívání individuálně normovaného hodnocení, které je zároveň vnímáno jako integrovaná součást vyučovacího procesu. V článku jsou popsány druhy hodnocení z hlediska pedagogiky a didaktiky cizích jazyků, přičemž zvláštní pozornost je věnována diagnostické kompetenci učitele cizích jazyků, jež hraje rozhodující roli pro učení podporující hodnocení. Dále jsou zde představeny výsledky empirického šetření, jehož cílem bylo zjistit, jakým způsobem přistupují učitelé němčiny jako cizího jazyka k hodnocení výkonu u žáků s poruchami učení. |
Související projekty: |