Informace o publikaci

Případová studie: Postavení etické výchovy v kurikulu

Autoři

SPURNÁ Michaela MAŇÁK Josef

Rok publikování 2011
Druh Kapitola v knize
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis V této kapitole je představena případová studie učitele, který se podílel na tvorbě školního vzdělávacího programu a v oborech společenskovědních jej na gymnáziu realizuje. Analýzy provedené v rámci případové studie se zaměřují především na cílovou a na obsahovou dimenzi kurikula. Při analýzách cílové dimenze kurikula se zaměřujeme na to, jak učitel pojímá klíčové kompetence a dále intrapersonální, interpersonální a metasociální vztahy jako očekávané výstupy etické výchovy. Při analýzách obsahové dimenze kurikula jde o to zjistit, jak učitel přistupuje k problematice transformace obsahu a strukturování obsahu. V závěru kapitoly jsou otevřeny některé aktuální problémy týkající se tvorby a realizace kurikula etické výchovy a problematiky jako takové.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info