Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Mehrsprachigkeit an unseren Schulen: Wahrnehmung – Realität – Konsequenzen.
Název česky | Vícejazyčnost na našich školách: realita –důsledky |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2011 |
Druh | Kapitola v knize |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Kapitola dokládá, že v ČR znatelně přibývá občanů s jiným mateřským jazykem než je čeština. V povědomí osob zodpovědných za český vzdělávací systém však tato představa zatím ještě nezapustila kořeny, a to mimo jiné z důvodu nedostatků v dotazníkových šetřeních, které se sice – jak při průzkumech veřejného mínění tak i při školských statistikách – dotazují na státní občanství, ale nikoli na mateřský nebo komunikační jazyk. Průzkum na čtyřech brněnských školách, který sbíral data k celkovým jazykovým kompetencím žáků, jednoznačně dokládá, že i česká škola už je vícejazyčná. |
Související projekty: |