Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Prožívání frekventantů před vstupem do výcviku integrace v psychoterapii.
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2011 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Psychoterapeutický výcvik je součástí komplexního vzdělávání zástupců psychoterapeutických profesí. Proces rozhodování o vstupu do výcviku a s ním spojené prožívání je významnou součástí při cestě osobního i profesního rozvoje zástupců pomáhajících profesí. Výsledky kvalitativního výzkumu, který vedla hlavní výzkumná otázka „Jaké pro frekventanty je být před vstupem do psychoterapeutického výcviku v integraci?“ přináší možnost nahlédnout na motivaci, očekávání a pozitivní i negativní emoce frekventantů před začátkem výcviku. Analýza podle zakotvené teorie přináší v hlavních kategoriích (jako je například „důvěra v lektory“ či „pojetí integrace v psychoterapii“) obraz prožívání frekventantů před vstupem do výcviku. Podrobněji je zmapován proces rozhodování, to, co nakonec rozhodlo o vstupu právě do tohoto výcviku, anebo naopak co některé z frekventantů odrazovalo a proč ještě před finálním rozhodnutím uvažovali i o jiných výcvicích. V rozhovorech i analýze jsme se soustředili také na pocity týkající se tématu vstupu do výcviku. Výsledky zachycují obecné trendy i zajímavosti individuálního prožívání každého frekventanta. Podle action-research přístupu získaná data slouží jako zpětná vazba pro lektorský tým výcviku, což má vést ke zkvalitnění výcviku integrace, a zároveň mohou být inspirací pro ty, kdo se rozhodují o vstupu do psychoterapeutického výcviku. |
Související projekty: |