Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Sdílení tacitních znalostí jako významný rys profesionality vysokoškolských učitelů
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2011 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Vzdělávání jako významný faktor konkurenceschopnosti |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | profeessionalism of university teachers; tacit knowledge; sharing tacit knowledge; self-reflection |
Popis | Vysokoškolský učitel je profesionálem v oboru, kterému vyučuje, ale také v didaktice tohoto oboru (ve výuce oboru). Základem jeho profesionality jsou zejména tacitní (skryté) znalosti. Jsou založeny na reflektovaných praktických zkušenostech vysokoškolského učitele. Tacitní znalosti se obtížně vyjadřují slovy. Přesto je lze sdílet, a to nepřímo prostřednictvím společného řešení odborných a didaktických problémů. |