Informace o publikaci

Sdílení tacitních znalostí jako významný rys profesionality vysokoškolských učitelů

Autoři

ŠVEC Vlastimil

Rok publikování 2011
Druh Článek ve sborníku
Konference Vzdělávání jako významný faktor konkurenceschopnosti
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova profeessionalism of university teachers; tacit knowledge; sharing tacit knowledge; self-reflection
Popis Vysokoškolský učitel je profesionálem v oboru, kterému vyučuje, ale také v didaktice tohoto oboru (ve výuce oboru). Základem jeho profesionality jsou zejména tacitní (skryté) znalosti. Jsou založeny na reflektovaných praktických zkušenostech vysokoškolského učitele. Tacitní znalosti se obtížně vyjadřují slovy. Přesto je lze sdílet, a to nepřímo prostřednictvím společného řešení odborných a didaktických problémů.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info