Informace o publikaci

Práce s dětmi ze sociokulturně znevýhodněného prostředí

Autoři

SYSLOVÁ Zora

Rok publikování 2012
Druh Přehledové a vzdělávací texty
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Přiložené soubory
Popis Příspěvek se věnuje problematice vzdělávání dětí ze sociokulturně znevýhodněného prostředí a realizaci tzv. včasné péče v mateřských školách. Zaměřuje se na vyjasnění velmi roztříštěné terminologie týkající se poskytování podpory dětem se speciálními vzdělávacími potřebami s ohledem na vyrovnávání jejich příležitostí ve vzdělávání. Vychází z četných výzkumů, které potvrzují, že pro děti ze sociokulturně znevýhodněného prostředí, může mateřská škola představovat bezpečné místo, kde se mohou vyrovnávat se sociální a emoční deprivací z rodiny. Kromě pozitivní podpory ale mohou být děti v mateřské škole vystaveny šikaně, diskriminaci i dalším negativním aspektům socializace.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info