doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D.
Total number of publications: 218
2020
-
Eroding trust in teacher professionalism : An ethnomethodological analysis of radio interviews with Czech experts on education
Studia paedagogica, year: 2020, volume: 25, edition: 2, DOI
-
Novice teachers in the Czech Republic and their drop-out intentions
European Journal of Education, year: 2020, volume: 55, edition: 2, DOI
2019
-
Novice Teachers of English as a Foreign Language in the Czech Republic and their Drop-Out Intentions
Journal of Language and Cultural Education, year: 2019, volume: 7, edition: 2, DOI
-
Rámec profesních kvalit učitele cizího jazyka
Year: 2019, type:
-
Videoclubs as a Form of Professional Development: The Research-based Benefits and the Experience-based Pitfalls
Supporting Teachers: Improving Instruction, edition: 1. vydání, year: 2019, number of pages: 18 s.
-
Začínající učitelé a odchody ze školy nebo školství: význam profesního aktérství
Komenský, year: 2019, volume: 143, edition: 4
2018
-
Chtějí zůstat nebo odejít? Začínající učitelé v českých základních školách
Year: 2018, edition: 1. dotisk 1. vydání, number of pages: 322 s.
-
Podpora tvorby profesního portfolia v přípravném vzdělávání učitelů mateřských a 1. stupně základních škol
Year: 2018, type:
-
Profesní aktérství začínajících učitelů v základních školách
Orbis Scholae, year: 2018, volume: 12, edition: 3, DOI
-
Profesní portfolio v přípravném vzdělávání učitelů mateřských a 1. stupně základních škol
Year: 2018, type: