PhDr. Dalibor Vobořil, Ph.D.
Assistant professor, Department of Psychology
Correspondence Address:
Arna Nováka 1/1, 602 00 Brno
Office: bldg. C/C.528
Arna Nováka 1
602 00 Brno
Phone: | +420 549 49 8347 |
---|---|
E‑mail: |
social and academic networks: |
---|
Životopis
- Identifikace osoby
- PhDr. Dalibor Vobořil, Ph.D.,
- rok narození 1973
- Pracoviště
- Psychologický ústav Filozofické Fakulty - Masarykova Univerzita, Brno
- Psychologický ústav Akademie věd České Republiky, v.v.i. Brno
- Funkce na pracovišti
- Odborný asistent na Psychologickém ústavu FF MU
- Vědecký pracovník, místopředseda dozorčí rady PsÚ AV ČR, v.v.i.
- Vzdělání a akademická kvalifikace
- 2007: rigorózní zkouška MU, Filozofická fakulta Psychologie
- 2003: Ph.D. MU, Filozofická fakulta - Obecná psychologie
- 1996: vysokoškolské vzdělání MU, Filozofická fakulta Psychologie
- 1991: úplné střední odborné s maturitou SPŠS - Strojírenství
- Přehled zaměstnání
- od 2019: externí vyučující Katedra psychologie, Univerzita Karlova, Praha
- od 2013: vědecký pracovník PsÚ AV ČR, v.v.i., Brno
- od 2012: odborný asistent Psychologický ústavu Filozofické fakulty MU Brno
- 2007 - 2013: vědecký asistent PsÚ AV ČR, v.v.i., Brno
- 2004 - 2007: vědecký pracovník - postdoktorand PsÚ AV ČR, Brno
- 1996 - 2004: odborný pracovník PsÚ AV ČR, Brno
- Pedagogická činnost
- Obecná psychologie I., II. (FF MU)
- Dějiny psychologie (FF MU)
- Úvod do psychologie (FF MU)
- Historicko-experimentální praktikum (FF MU)
- Základy obecné psychologie I., II. (FF UK)
- Vědeckovýzkumná činnost
- Dějiny psychologie
- Historické experimentální přístroje
- Prostorová představivost
- Tvůrci novodobé české psychologie: příspěvek k orální historii české psychologie (GA ČR – 19-11117S) – člen řešitelského týmu
- Faktory pozitivních důsledků onkologického onemocnění v dětství: vztahy posttraumatického rozvoje u dětí a jejich rodičů (GA ČR - 19-06524S) – člen řešitelského týmu
- Metodologie psychologie II (kvalitativní metodologie): podpora inovace předmětu s cílem posílení praktických aspektů výuky a rozvoje akademických kompetencí studentů. (MUNI/FR/1216/2018) – člen týmu
- Klasické a počítačem podporované metody v testování prostorové představivosti, GA ČR č. P407/11/2397 – řešitel
- Experimentální přístrojové metody v psychologii – pohled do historie, GA ČR č.: 406/05/P211 – řešitel
- Universitní aktivity
- Oborová rada - Psychologie
- Školitel PhD - Obecná psychologie
- Vybrané publikace
- NICOLAS, Serge a Dalibor VOBOŘIL. Weber’s Compass and Aesthesiometers: History of the technical evolution of devices for tactile discrimination. L’Année psychologique. Paris: Presses Universitaires de France, 2019, roč. 119, č. 1, s. 97-170. ISSN 0003-5033. URL info
- NICOLAS, Serge a Dalibor VOBOŘIL. Ergographs and dynamographs: New devices at the turn of the century for the measurement of muscular fatigue and endurance. L’Année psychologique. 2017, roč. 117, č. 3, s. 311-349, 38 s. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.4074/S0003503317003062. URL info
- NICOLAS, Serge a Dalibor VOBOŘIL. The Collin dynamometer: History of the development of an instrument for measuring physical and mental strength. L’Année psychologique. Francie, 2017, roč. 117, č. 2, s. 173-219, 46 s. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.4074/S0003503317000495. URL info
- JELÍNEK, Martin, Petr KVĚTON a Dalibor VOBOŘIL. Innovative testing of spatial ability: interactive responding and the use of complex stimuli material. COGNITIVE PROCESSING. HEIDELBERG: SPRINGER HEIDELBERG, 2015, roč. 16, č. 1, s. 45-55. ISSN 1612-4782. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1007/s10339-014-0639-8. URL info
- VOBOŘIL, Dalibor, Martin JELÍNEK a Petr KVĚTON. Experimental Evaluation of Tachistoscopic Measurement: A Step Beyond Wundt's Criticism. AMERICAN JOURNAL OF PSYCHOLOGY. CHAMPAIGN: UNIV ILLINOIS PRESS, 2014, roč. 127, č. 2, s. 245-252. ISSN 0002-9556. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5406/amerjpsyc.127.2.0245. info
- HOSKOVCOVÁ, Simona, Jiří HOSKOVEC, Alena PLHÁKOVÁ, Michael ŠEBEK, Josef ŠVANCARA a Dalibor VOBOŘIL. Historiography of Czech Psychology. History of Psychology. EDUCATIONAL PUBLISHING FOUNDATION, 2010, roč. 13, č. 3, s. 309-334. ISSN 1093-4510. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1037/a0020266. info
4. 10. 2020