Project information
Studium osob se specifickými nároky na Masarykově univerzitě
- Project Identification
- ROZV/CSM65/2011
- Project Period
- 1/2011 - 12/2011
- Investor / Pogramme / Project type
-
Ministry of Education, Youth and Sports of the CR
- Development Programmes
- MU Faculty or unit
- Support Centre for Students with Special Needs
- Other MU Faculty/Unit
- Faculty of Economics and Administration
Cílem projektu je udržet a dále utvářet na Masarykově univerzitě jedinečné expertní centrum vysokoškolského studia a celoživotního vzdělávání zdravotně postižených, garantující plnou integraci osob se smyslovým i pohybovým postižením a se specifickými poruchami učení do vysokoškolské výuky, včetně nezbytného vydavatelství elektronické a hmatové odborné literatury pro zrakově postižené, centra českého znakového jazyka a tlumočnického dispečinku, psychologického a kariérního poradenství pro osoby s postižením, metodické činnosti pro inkluzivní a speciální střední školy, spolupracující vysoké školy a státní i evropské orgány, s cílem nabídnout vzorové řešení použitelné pro jiné vysoké školy v rámci Národního plánu inkluzívního vzdělávání a současně nabídnout informace relevantní pro nalezení nového modelu financování těchto služeb.
Publications
Total number of publications: 8
2011
-
A Methodology for Automatic Sign Language Dictionary Creation
Proceedings of the Conference Universal Learning Design, Brno 2011, year: 2011
-
A Wireless System for Real-Time Distribution of Visually Accessible Synchronous Transcription (Speech-to-Text Reporting) Targeted to Larger Group of Users with Hearing Impairment in Environment of (Not Only) Tertiary Education
Proceedings of the Conference Universal Learning Design, Brno 2011, year: 2011
-
“Guidelined” and “Principled” Web Content Accessibility - What It Means in Practice of Universities
Proceedings of the Conference Universal Learning Design, Brno 2011, year: 2011
-
Meaningful Means of Making Universities Accessible and Their Meaning(fulness) in Practice
Proceedings of the Conference Universal Learning Design, Brno 2011, year: 2011
-
Techniques of Text Processing by Students with Dyslexia with a View to Nature and Range of Disorder
Proceedings of the Conference Universal Learning Design, Brno 2011, year: 2011
-
The Hybrid Book - One Document for All
Proceedings of the Conference Universal Learning Design, Brno 2011, year: 2011
-
The Role of E-Learning in the Education of the Deaf
Proceedings of the Conference Universal Learning Design, Brno 2011, year: 2011
-
Visualization of Spoken Language by a Visually Accessible Synchronous Transcription, Speech-to-Text Reporting, and Other Systems of Communication for Persons with Hearing Impairment Usable in Tertiary Education
Proceedings of the Conference Universal Learning Design, Brno 2011, year: 2011