Project information
Moduly jako prostředek inovace v intergaci výuky moderní fyziky a chemie
- Project Identification
- CZ.1.07/2.2.00/28.0182
- Project Period
- 1/2012 - 12/2014
- Investor / Pogramme / Project type
-
Ministry of Education, Youth and Sports of the CR
- Operational Programme Education for Competitiveness
- 2.2 Higher education
- MU Faculty or unit
-
Faculty of Education
- RNDr. Jindřiška Svobodová, Ph.D.
- RNDr. Jan Hollan, Ph.D.
- Mgr. Tomáš Miléř, Ph.D.
- prof. RNDr. Vladislav Navrátil, CSc.
- prof. RNDr. Jan Novotný, CSc.
- Mgr. Lukáš Pawera
- Cooperating Organization
-
Palacký University, Olomouc
Cílem projektu je inovace studijních programů Fyzika a Chemie jednak v bakalářské etapě studia a zejména v magisterském studiu učitelství fyziky a chemie. Projekt bude realizován ve spolupráci PřF UP a PdF MU.
V rámci pregraduální přípravy jsou studenti chemie a fyziky připravováni izolovaně na příslušných katedrách garantujících daný obor. Naší snahou je připravit nové moduly pro výuku přírodovědných předmětů, které bude
možné začlenit do stávající výuky vybraných předmětů základního kursu fyziky a chemie, tak i v rámci didaktiky daných předmětů, a to z pohledu maximálního využití mezipředmětových vazeb.
Hlavními cíli projektu je
- příprava modulů integrované výuky fyziky a chemie popř. dalších přírodovědných předmětů;
- příprava modulů z moderních partií fyziky.
Moduly budou zahrnovat metodické zpracování dané problematiky, přípravu studijních materiálů v bakalářské
etapě studia a v magisterské etapě studia se zaměřením na učitelství.
Publications
Total number of publications: 76
2017
-
Fyzikální pojmy
Year: 2017, type:
2015
-
Tablet či telefon jako nástroj fyzikálního experimentování
Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách III, year: 2015
-
Topics of Ethics of Science in the Context of Philosophy of Education
ATINER's Conference Paper Series EDU 2015-1702, year: 2015
2014
-
A New Approach to Teaching Cosmology
Year: 2014, type: Conference abstract
-
An Introduction to Cosmology Problems at Classroom
Year: 2014
-
Climate and Flows of Substances – How the Earth's climate system works, why and how the climate is changing
Year: 2014, type:
-
Does an Observer Belong in Physics?
Human affairs, year: 2014, volume: 24, edition: 2, DOI
-
Ethics of Science as a Topic of Grammar School Education
Year: 2014, type: Conference abstract
-
Etika vědecké práce jako téma gymnasiální výuky přírodních věd
Vědecká konference s mezinárodní účastí Sapere Aude 2014, year: 2014
-
Fotokatalýza a projektová výuka fyziky a chemie
Výzkum, teorie a praxe v didaktice chemie/Přírodovědné a technologické vzdělávání pro XXI. století, year: 2014