Project information
Vizuální geografická informace a její role v geografickém vzdělávání
- Project Identification
- GA16-01003S
- Project Period
- 1/2016 - 12/2018
- Investor / Pogramme / Project type
-
Czech Science Foundation
- Standard Projects
- MU Faculty or unit
-
Faculty of Education
- doc. Mgr. Petr Knecht, Ph.D.
- Mgr. Tomáš Janko, Ph.D.
- Cooperating Organization
-
University of Jan Evangelista Purkyně, Ústí nad Labem
- Responsible person PhDr. RNDr. Jan Daniel Bláha, Ph.D.
Projekt se zaměřuje na roli vizuálních geografických informací v geografickém vzdělávání. Vizuální geografická informace se ve výuce geografie uplatňuje jako obrazová reprezentace, jež v různé míře abstraktnosti zprostředkovává geografické fenomény a data. Ačkoli žáci práci s vizuální informací vnímají jako atraktivní, nevíme, zda je užití vizuálních geografických informací z hlediska vzdělávacích potřeb žáků ve výuce a v edukačních médiích vždy účelné, tj. zda podporuje u žáků aktivní učení a poznávání. Cílem projektu je zjistit, (1) jaké typy a charakteristiky vizuálních geografických informací napomáhají při utváření geografických znalostí, (2) prostřednictvím interview a pozorování žáků popsat, jaké typy a charakteristiky vizuálních geografických informací žáci 2. st. ZŠ preferují a používají při utváření geografických znalostí, (3) pomocí obsahové analýzy a interview s autory a vydavateli učebnic zjistit a zdůvodnit, jaké typy a charakteristiky vizuálních geografických informací jsou obsaženy v učebnicích zeměpisu a školních atlasech.
Publications
Total number of publications: 4
2018
-
Vizuálie v geografickém vzdělávání: přehledová studie
Scientia in Educatione, year: 2018, volume: 9, edition: 2
2016
-
Vizuální geografická informace v geografickém vzdělávání: teoretické ukotvení a operacionalizace
Year: 2016, type: Conference abstract
-
Vizuální geografická informace v geografickém vzdělávání: teoretické ukotvení a operacionalizace
Year: 2016, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
Vzdělávací komiksy a možnosti jejich využití v přírodovědné výuce
Year: 2016, type: Appeared in Conference without Proceedings