Project information
Školní vzdělávání: Výzkum učebních podmínek, výukových metod, didaktických prostředků a kurikula
(SKOLA 2016)
- Project Identification
- MUNI/A/0985/2015
- Project Period
- 1/2016 - 12/2016
- Investor / Pogramme / Project type
-
Masaryk University
- Grant Agency of Masaryk University
- Category A
- MU Faculty or unit
-
Faculty of Education
- Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D.
- Mgr. Alena Bendová, Ph.D.
- Mgr. Jana Boumová, DiS., Ph.D.
- Mgr. Marie Doskočilová, Ph.D.
- PhDr. Kateřina Gažová
- Mgr. Pavla Klusáčková, Ph.D.
- Mgr. Ladislava Nováková, Ph.D.
- Mgr. Karel Picka, Ph.D.
- Ing. Mgr. Karel Ševčík, Ph.D.
- doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D.
Cílem projektu je rozpracování teoretických rámců, konstrukce výzkumných nástrojů a empirické podchycení proměnných vztahujících se k učebním podmínkám, výukovým metodám, didaktickým prostředkům a kurikulu školního vzdělávání. Využíváno je perspektivy obecné pedagogiky a oborových didaktik (především přírodních věd, českého/cizího jazyka a výchov). Vycházeno je přitom z aktuálně zpracovávaných disertačních prací studentů doktorského studijního programu Pedagogika, obor Pedagogika, který je realizován na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity. Cíle projektu jsou směřovány do základního výzkumu (včetně metodologického), ale také aplikovaného výzkumu (včetně dopadů do školní praxe), a to ve vazbě na doporučení OECD z roku 2012 pro českou vzdělávací politiku v rovině evaluace systému na všech jeho úrovních. Výsledky projektu mohou být konkrétně využitelné pro podporu evaluace mikro a mezoúrovně vzdělávacího systému, zde míněno úrovně školy a výuky.
Publications
Total number of publications: 12
2017
-
Digitální hry ve výuce z pohledu učitelů
JTIE - Journal of Technology and Information Education, year: 2017, volume: 9, edition: 1, DOI
-
Finanční gramotnost v projektovaném kurikulu Austrálie
Scientia in Educatione, year: 2017, volume: 8/2017, edition: 1
-
Miskoncepce v genetice: přehledová studie
e-Pedagogium, year: 2017, volume: 2017, edition: 3
2016
-
Digitální hry ve výuce z pohledu učitelů
Year: 2016, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
Digitální hry ve výuce z pohledu učitelů
Year: 2016, type: Conference abstract
-
Landeskundliche Visualisierungen als Mittel der Unterstützung vom Textverständnis in DaZ/DaF-Lehrwerken
Year: 2016, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
Odraz genderových stereotypů ve výuce angličtiny na druhém stupni ZŠ: Výsledky kvantitativních analýz
Year: 2016, type: Popularization text
-
Predátorské časopisy a konference aneb jak se jim vyhnout
Year: 2016, type: Workshop
-
Student’s misconceptions about photosynthesis and plant respiration by pupils of 9th grade of lower secondary school
Year: 2016, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
Student’s misconceptions about photosynthesis and plant respiration by pupils of 9th grade of lower secondary school
Year: 2016, type: Conference abstract