Project information
Celoživotní učení v institucionálních souvislostech
- Project Identification
- MUNI/A/1147/2015
- Project Period
- 1/2016 - 12/2016
- Investor / Pogramme / Project type
-
Masaryk University
- Grant Agency of Masaryk University
- Category A
- MU Faculty or unit
-
Faculty of Arts
- doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D.
- Mgr. Lenka Hloušková, Ph.D.
- doc. PhDr. Dana Knotová, Ph.D.
- doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D.
- doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.
- prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
- prof. PhDr. Milada Rabušicová, Dr.
- prof. Mgr. Klára Šeďová, Ph.D.
- Mgr. Roman Švaříček, Ph.D.
- Mgr. Kateřina Trnková, Ph.D.
- doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D.
Projekt specifického výzkumu je zaměřen na podporu výzkumných aktivit studentů doktorského studia oborů Pedagogika a Andragogika na Ústavu pedagogických věd FF MU. Koncepce projektu vychází z řešení specifického výzkumu na ÚPV v předchozích letech. Obsahová struktura projektu je modifikována s ohledem na vývoj řešení aktuálních výzkumných projektů na ÚPV. Zastřešujícím tématem projektu jsou procesy učení, které jsou analyzovány ve dvou rovinách. První rovinu představuje vývojové hledisko, konceptuálním rámcem výzkumných aktivit projektu je pojetí celoživotního učení. Druhá rovina výzkumu je vztažena k různým sociálním kontextům, ve kterých se procesy učení vyskytují. Konkrétně se aktivity projektu vztahují k výzkumu reálné školní výuky, výzkumu vnitřních procesů a vnějších podmínek rozvoje školy, a dále k výzkumu učení v neškolských institucionálních kontextech. Některá témata jsou výběrově sledována i v historické perspektivě. Aktivity specifického výzkumu jsou řešeny pomocí kvantitativních, kvalitativních i smíšených metodologických přístupů, přičemž jsou využívány rozmanité výzkumné designy. Očekávané výsledky obohacují zdrojovou základnu oborů, ukazují další možnosti výzkumu a také možnosti uplatnění výsledků v praxi a ve vzdělávací politice. Studenti doktorského studia se do projektu zapojují v návaznosti na vlastní výzkumné aktivity v dizertačních projektech.
Publications
Total number of publications: 73
2019
-
Using process mining to analyze students' quiz-taking behavior patterns in a learning management system
Computers in Human Behavior, year: 2019, volume: 92, edition: MAR 2019, DOI
2018
-
Výskum s využitím eye-tracking glasses
Year: 2018, type: Appeared in Conference without Proceedings
2017
-
moodler : A new R package to easily fetch data from Moodle
Year: 2017, type: Appeared in Conference without Proceedings
2016
-
Adaptační proces dětí cizinců na české a norské školní prostředí
Studentské fórum XV, year: 2016
-
Adaptation of Immigrant Children into Elementary Schools in the Czech and Norwegian Context
Year: 2016, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
An Eye Movement Study of Visual Word Recognition - Lowercase Mirror Letters "b" and "d".
Year: 2016, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
Analytika učení : nový přístup ke zkoumání učení (nejen) ve virtuálním prostředí
Pedagogická orientace, year: 2016, volume: 26, edition: 3, DOI
-
Autoregulace jako faktor ovlivňující míru frekvence podvádění žáků
e-Pedagogium, year: 2016, volume: 2016, edition: 3
-
Co dělá žák, který nemluví?
Year: 2016, type: Conference abstract
-
Determinanty vzdělávacích výsledků žáků
Year: 2016, type: Conference abstract