Project information
CIVIS: zaostřeno na občanské a sociální kompetence
(CIVIS)
- Project Identification
- CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_011/0000672
- Project Period
- 10/2016 - 9/2019
- Investor / Pogramme / Project type
-
Ministry of Education, Youth and Sports of the CR
- Operational Programme Research, Development and Education
- Priority axis 3: Equal access to high-quality pre-school, primary and secondary education
- MU Faculty or unit
-
Faculty of Social Studies
- doc. PhDr. Jan Činčera, Ph.D.
- Ing. Pavlína Beranová
- doc. Mgr. Bohuslav Binka, Ph.D.
- Mgr. et Mgr. Šárka Doležalová Křepelková, Ph.D.
- Ing. Veronika Išová
- Ing. Ivana Kolouchová
- Mgr. Jan Skalík
- doc. Mgr. Karel Stibral, Ph.D.
- Mgr. Petra Šimonová
- Cooperating Organization
-
Centre of Ecological Education Lipka
Záměry projektu se soustředí na tyto hlavní milníky:
(1) Rozvoj sociálních a občanských kompetencí žáků ZŠ a SŠ prostřednictvím vytvořeného společenství praxe zaměřeného na výuku napříč předměty orientovanou na VUR, resp. výchovu k sociálně a environmentálně odpovědnému chování (tj. se zaměřením na průřezová témata, která mají vztah k VUR za účelem propojit vzdělávací obory a předměty)./
(2) Rozvoj kompetencí učitelů z fakult vzdělávajících učitele a učitelů škol nižšího stupně vzdělání prostřednictvím podpory společenství praxe./
(3) Rozpracování hladin (vývojového kontinua) sociálních a občanských kompetencí ve vztahu k průřezovým tématům a k nim propojeným vzdělávacím oborům orientovaných na VUR. (zelená linka)/
(4) Podpora implementace efektivních metodik pro rozvoj občanských a sociálních kompetencí do školní praxe prostřednictvím výuky napříč předměty (interdisciplinární a transdisciplinární výuky). (modrá linka)/
Za tímto účelem bude vytvořeno společenství praxe tvořené zástupci akademické sféry (oboroví didaktici, obecní didaktici) a učiteli z praxe (lídři základních škol v oblasti EVVO a GRV). Propojovatelem těchto dvou sfér budou příspěvkové a neziskové organizace, které jsou specialisty na ve svém oboru (EV a GRV), často s kontakty na tuzemské i zahraniční vzdělávací instituce a zároveň mají propracované vzdělávací přístupy, díky nimž jsou respektovány jako odborníci ze strany jednotlivých učitelů i celých škol.
Publications
Total number of publications: 4
2021
-
The GLOBE program : what factors influence students’ and teachers’ satisfaction with science education
Research in Science & Technological Education, year: 2021, volume: 39, edition: 2, DOI
2019
-
Active Citizens : Evaluation of a Community-Based Education Program
Sustainability, year: 2019, volume: 11, edition: 3, DOI
-
Becoming a Global Citizen through Participation in the Global Storylines Program
Sustainability, year: 2019, volume: 11, edition: 15, DOI
-
Place-based education from three perspectives
Environmental Education Research, year: 2019, volume: 25, edition: 10, DOI