Project information
Promoting Behavioral and Value Change through Outdoor Environmental Education
(RWL)
- Project Identification
- GA18-15374S
- Project Period
- 1/2018 - 12/2020
- Investor / Pogramme / Project type
-
Czech Science Foundation
- Standard Projects
- MU Faculty or unit
-
Faculty of Social Studies
- doc. PhDr. Jan Činčera, Ph.D.
- doc. Mgr. Bohuslav Binka, Ph.D.
- Mgr. Petra Šimonová
Formování pro-environmentálních hodnot a chování představuje tradiční cíl environmentální výchovy. Řada studií předpokládá, že jejich formování souvisí s ranými dětskými zkušenostmi s pobytem v přírodě. Je zřejmé, že zásadní roli zde hrají programy environmentální výchovy v přírodě. Ačkoliv účinnost těchto programů byla zkoumána v řadě studií, dosud málo je známo o konkrétních výchovně-vzdělávacích strategiích efektivních pro podporu učení žáků v této oblasti. S cílem překonat tuto bariéru byla nedávno v rámci projektu Učení v opravdovém světě (RWL) publikována sada doporučených postupů pro tento typ programů. Prezentovaný model ale dosud postrádá adekvátní empirickou oporu. Cílem navrženého projektu proto je vyhodnotit relevanci a vhodnost modelu RWL pro formování environmentálních hodnot a chování žáků mladšího školního věku, prozkoumat vztah mezi environmentálními hodnotami a chováním a analyzovat, jak jsou konkrétní výchovně-vzdělávací strategie vnímány a interpretovány žáky a učiteli.
Publications
Total number of publications: 12
2023
-
“I had a spider in my mouth” : What makes students happy in outdoor environmental education programs
Evaluation and Program Planning, year: 2023, volume: 99, edition: August, DOI
-
Relationships between outdoor environmental education program characteristics and children’s environmental values and behaviors
Journal of Adventure Education and Outdoor Learning, year: 2023, volume: 23, edition: 2, DOI
2022
-
Strážci Země : Vztah mezi výukovými strategiemi a vzdělávacími dopady programu
Envigogika, year: 2022, volume: 17, edition: 1, DOI
2021
-
Real World Learning in Outdoor Environmental Education Programs : The Practice from the Perspective of Educational Research
Year: 2021, edition: Vyd. 1st ed., number of pages: 192 s.
-
Učení v reálném světě : zkušenosti s testováním modelu pro environmentální výchovu v přírodě
Pedagogická orientace, year: 2021, volume: 31, edition: 2, DOI
-
We love them anyway : outdoor environmental education programs from the accompanying teachers’ perspective
Journal of Outdoor and Environmental Education, year: 2021, volume: 24, edition: 3, DOI
2020
-
Empowerment in outdoor environmental education : who shapes the programs?
Environmental Education Research, year: 2020, volume: 26, edition: 12, DOI
-
Frames in Outdoor Environmental Education Programs : What We Communicate and Why We Think It Matters
Sustainability, year: 2020, volume: 12, edition: 11, DOI
-
Outdoor environmental education programme leaders’ theories of experiential learning
Cambridge Journal of Education, year: 2020, volume: 50, edition: 6, DOI
-
The Influence of Interaction with Nature in Childhood on Future Pro-environmental Behavior
Journal of Baltic Science Education, year: 2020, volume: 19, edition: 4, DOI