Informace o projektu
Promoting Behavioral and Value Change through Outdoor Environmental Education
(RWL)
- Kód projektu
- GA18-15374S
- Období řešení
- 1/2018 - 12/2020
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Grantová agentura ČR
- Standardní projekty
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Fakulta sociálních studií
- doc. PhDr. Jan Činčera, Ph.D.
- doc. Mgr. Bohuslav Binka, Ph.D.
- Mgr. Petra Šimonová
Formování pro-environmentálních hodnot a chování představuje tradiční cíl environmentální výchovy. Řada studií předpokládá, že jejich formování souvisí s ranými dětskými zkušenostmi s pobytem v přírodě. Je zřejmé, že zásadní roli zde hrají programy environmentální výchovy v přírodě. Ačkoliv účinnost těchto programů byla zkoumána v řadě studií, dosud málo je známo o konkrétních výchovně-vzdělávacích strategiích efektivních pro podporu učení žáků v této oblasti. S cílem překonat tuto bariéru byla nedávno v rámci projektu Učení v opravdovém světě (RWL) publikována sada doporučených postupů pro tento typ programů. Prezentovaný model ale dosud postrádá adekvátní empirickou oporu. Cílem navrženého projektu proto je vyhodnotit relevanci a vhodnost modelu RWL pro formování environmentálních hodnot a chování žáků mladšího školního věku, prozkoumat vztah mezi environmentálními hodnotami a chováním a analyzovat, jak jsou konkrétní výchovně-vzdělávací strategie vnímány a interpretovány žáky a učiteli.
Publikace
Počet publikací: 12
2023
-
“I had a spider in my mouth” : What makes students happy in outdoor environmental education programs
Evaluation and Program Planning, rok: 2023, ročník: 99, vydání: August, DOI
-
Relationships between outdoor environmental education program characteristics and children’s environmental values and behaviors
Journal of Adventure Education and Outdoor Learning, rok: 2023, ročník: 23, vydání: 2, DOI
2022
-
Strážci Země : Vztah mezi výukovými strategiemi a vzdělávacími dopady programu
Envigogika, rok: 2022, ročník: 17, vydání: 1, DOI
2021
-
Real World Learning in Outdoor Environmental Education Programs : The Practice from the Perspective of Educational Research
Rok: 2021, vydání: Vyd. 1st ed., počet stran: 192 s.
-
Učení v reálném světě : zkušenosti s testováním modelu pro environmentální výchovu v přírodě
Pedagogická orientace, rok: 2021, ročník: 31, vydání: 2, DOI
-
We love them anyway : outdoor environmental education programs from the accompanying teachers’ perspective
Journal of Outdoor and Environmental Education, rok: 2021, ročník: 24, vydání: 3, DOI
2020
-
Empowerment in outdoor environmental education : who shapes the programs?
Environmental Education Research, rok: 2020, ročník: 26, vydání: 12, DOI
-
Frames in Outdoor Environmental Education Programs : What We Communicate and Why We Think It Matters
Sustainability, rok: 2020, ročník: 12, vydání: 11, DOI
-
Outdoor environmental education programme leaders’ theories of experiential learning
Cambridge Journal of Education, rok: 2020, ročník: 50, vydání: 6, DOI
-
The Influence of Interaction with Nature in Childhood on Future Pro-environmental Behavior
Journal of Baltic Science Education, rok: 2020, ročník: 19, vydání: 4, DOI