Project information
Design Thinking Action Lab 2019: virtuální realita, sociální inovace a digital humanities
- Project Identification
- MUNI/A/1282/2018
- Project Period
- 1/2019 - 12/2019
- Investor / Pogramme / Project type
-
Masaryk University
- Grant Agency of Masaryk University
- Category A
- MU Faculty or unit
-
Faculty of Arts
- PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
- Bc. Martin Černý
- RNDr. Michal Černý, Ph.D.
- Bc. Jan Delong
- Mgr. Věra Ester Dobruská
- Mgr. Barbora Fukárková
- Mgr. Jan Harnušek
- Mgr. Richard Keller
- Bc. Lukáš Konečný
- doc. PhDr. Jiří Kudrnáč, CSc.
- Mgr. Lucie Kurdiovská
- PhDr. Michal Lorenz, Ph.D.
- Bc. Roman Matulík
- Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D.
- PhDr. Jiří Stodola, PhD.
- doc. Mgr. Čeněk Šašinka, Ph.D.
- Mgr. Kristýna Šoukalová
- Mgr. Kristýna Šťastná
- Mgr. Natálie Velecká
- PhDr. Pavla Vizváry, Ph.D. LL.M.
- PhDr. Ladislava Zbiejczuk Suchá, Ph.D.
- Mgr. Marta Zonková
Design Thinking Action Lab je projekt, kterým chceme paměťové instituce a informační centra podpořit v proměně na komunitní a znalostní centra. V rámci specifického výzkumu se chceme více zaměřit na problematiku rozšířené virtuální reality, sociálních inovací a digital humanities.
Proměna knihoven z půjčoven knih na živá vzdělávací, kulturní, komunitní a kreativní centra je celosvětový trend. Je to hledání smyslu a role knihoven v digitální době. Registrovaných čtenářů ubývá. Poptávka po informacích se však nezmenšuje, jen se mění. Některé knihovny to vnímají jako součást svého poslání zajišťovat rovný přístup k informacím. Uvědomují si, že lidé v různých životních situacích mají různé informační potřeby. Využívají toho, že jsou neutrálním a bezpečným veřejným prostorem pro všechny bez rozdílu. Některé knihovny nové služby či akce přímo organizují. Některé pro ně poskytují zázemí a podporují propojování. Některé knihovny jsou dějištěm, některé prostředníkem. Někde je to součást strategie. Někde to stojí a padá na lidech. Někde to má podobu ucelené koncepce. Někde to jsou náhodné akce.
Publications
Total number of publications: 18
2019
-
Digitální kompetence v transdisciplinárním nahlédnutí : mezi filosofií, sociologií, pedagogikou a informační vědou
Year: 2019, edition: Vyd. 1., number of pages: 190 s.
-
Informace jako pojem a pojem jako informace ve světle epistemologie a metodologie
Knihovna, year: 2019, volume: 30, edition: 1
-
Information : studies in information science and ethics with regard to the users with visual impairment
Year: 2019, edition: Vyd. 1, number of pages: 122 s.
-
Jak umělá inteligence usnadňuje učení?
Metodický portál RVP, year: 2019
-
Knihovnická pedagogika pro praxi informačního vzdělávání
Year: 2019, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
Kyberšikana aneb může to být kdokoliv
Year: 2019, type: Popularization text
-
Leadership v informační profesi pro podporu sociálních inovací
Year: 2019, type: Workshop
-
Největší úniky dat v moderní historii
Year: 2019, type: Popularization text
-
Principles and dilemmas of information ethics with regard to the problem of disinformation
Year: 2019, type: Conference abstract
-
Principy a dilemata informační etiky : svoboda slova, právo na informace a cenzura v kontextu problému dezinformace
ProInflow, year: 2019, volume: 11, edition: 1, DOI