Project information
Proměny pedagogických fakult a univerzit pro XXI. století
(PUMP)
- Project Identification
- 25-ČRA19-02_05
- Project Period
- 5/2019 - 12/2021
- Investor / Pogramme / Project type
-
Czech Development Agency
- Czech Development Agency Projects
- MU Faculty or unit
- Faculty of Education
Projekt „Proměny pedagogických fakult a univerzit pro XXI. století“, realizovaný
Pedagogickou fakultou Masarykovy univerzity, navazuje na úspěšný projekt Progresivní
řízení univerzity, který byl na Ukrajině implementován v letech 2017-2018.
Cílem projektu je zvýšení kvality přípravy budoucích učitelů na vybraných ukrajinských
univerzitách prostřednictvím sdílení českých zkušeností a přispět tak ke zdárné implementaci
koncepce „Nové ukrajinské školy“ do praxe.
Projektu se zúčastní představitelé 20 ukrajinských univerzit, které hrají důležitou roli
v rozvoji ukrajinského školství na regionální i celostátní úrovni. Mezi účastníky byly
zahrnuty i přesídlené univerzity a univerzity z východu a jihu Ukrajiny.
Účastníci projektu absolvují 5 intenzivních školení na Masarykově univerzitě na téma:
příprava pedagoga pro XI století, interní evaluace, podpora mladých vědců na univerzitách a zvýšení jejich akademické mobility, internacionalizace univerzity a příprava projektů a témata
podle aktuálního zájmu a potřeb zúčastněných univerzit.
Na základě těchto školení budou účastníky projektu realizovány semináře/workshopy pro
jejich kolegy z univerzit, aby došlo k dalšímu šíření získaných poznatků.
V druhém roce projektu se v rámci školení uskuteční i mezinárodní doktorandská konference,
na které postgraduální studenti z Ukrajiny i ČR budou prezentovat výsledky svého výzkumu a inovativní přístupy k výuce.
V průběhu projektu budou na Ukrajině realizovány 2 kulaté stoly shrnující výstupy projektu.
Publications
Total number of publications: 3
2022
-
Pre-Service Primary School Teacher University Training for Inclusive Education in the Czech Republic and Ukraine: An Exploratory Study
European Education, year: 2022, volume: 54, edition: 3-4, DOI
2020
-
Global Competences in Education
Year: 2020, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
Professional training, attitudes, and self-efficacy in inclusive education of future teachers
Year: 2020, type: Appeared in Conference without Proceedings