Project information
Paradigms, strategies and developments - English lingustics and translation
- Project Identification
- MUNI/A/1376/2020
- Project Period
- 1/2021 - 12/2021
- Investor / Pogramme / Project type
-
Masaryk University
- Specific research - support for student projects
- MU Faculty or unit
-
Faculty of Arts
- prof. Mgr. Jan Chovanec, Ph.D.
- Mgr. Dominika Beneš Kováčová, Ph.D.
- Mgr. Pavel Čanecký
- Mgr. Michaela Čudová
- Mgr. et Mgr. Sarah Dobiášová
- Mgr. Peter Docherty
- Mgr. et Mgr. Jan Eichler
- Mgr. Silvie Figurová
- Nicola Catherine Fořtová, B.A., M.A.
- Mgr. Anna Havránková
- Bc. Anežka Hrežová
- doc. PhDr. Jana Chamonikolasová, Ph.D.
- PhDr. Simona Kalová, Ph.D.
- Mgr. Renata Kamenická, Ph.D.
- doc. PhDr. Naděžda Kudrnáčová, CSc.
- Mgr. Hana Lebánková
- Mgr. Jiří Lukl, Ph.D.
- Mgr. Klára Matoušková
- Mgr. Linda Nepivodová, Ph.D.
- Mgr. Ondřej Nováček
- Mgr. Martina Pekárová
- Mgr. Jana Pelclová, Ph.D.
- Mgr. Martina Priatelová
- Mgr. Bohdana Procházková
- Ing. Mgr. Jiří Rambousek, Ph.D.
- Mgr. David Ryška
- Mgr. Vladimir Srebnitskiy
- Mgr. Maria Šimková, Ph.D.
- Mgr. Bc. David Špetla
- Mgr. Tereza Šplíchalová
- Mgr. Anna Švejdová
- doc. Mgr. František Tůma, Ph.D.
- Krittaya Unger
- prof. PhDr. Ludmila Urbanová, CSc.
- Mgr. Helena Worthington, Ph.D.
- Mgr. Olga Zörnerová
Projekt specifického výzkumu pro jazykovědnou sekci Katedry anglistiky a amerikanistiky. Projekt směřuje k podpoře studentské odborné činnosti na doktorské i magisterské úrovni pod vedením členů lingvistické sekce. V rámci projektu bude probíhat výzkum ve třech hlavních výzkumných zaměřeních - jazykovědném výzkumu zaměřeném na diskurz a interakci, aplikované jazykovědě v oblasti školské komunikace a translatologie se zaměřením na kontrastivní studium literárních textů.
Sustainable Development Goals
Masaryk University is committed to the UN Sustainable Development Goals, which aim to improve the conditions and quality of life on our planet by 2030.
Publications
Total number of publications: 64
2022
-
Analysing Errors in a Spoken Corpus of Czech Learners of English : Insights from a Pilot Study
Pushing the Boundaries : Enhancing Non-Native Learners´ Communicative Competence, year: 2022
2021
-
Analysing microblogging data from a linguist’s perspective
Year: 2021, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
Analyzing Digital Discourses: Between Convergence and Controversy
Year: 2021, type: Editorship of scientific publication
-
"And My Screen Wouldn't Share" : Student-Teachers' Perceptions of ICT in Online Teaching Practice and Online Teaching
Íkala, Revista de Lenguaje y Cultura, year: 2021, volume: 26, edition: 3, DOI
-
Aspects of American Identity Shaping U.S. Foreign Policy towards the Middle East
Year: 2021, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
BOOK REVIEW : Zoltán, KÖVECSES : Extended Conceptual Metaphor Theory. Cambridge: Cambridge UP, 2020.
Year: 2021, type:
-
Brno Studies in English 47(1)
Year: 2021, type:
-
Brno Studies in English 47(2)
Year: 2021, type:
-
Cliché
The International Encyclopedia of Linguistic Anthropology, edition: Vyd. 1., year: 2021, number of pages: 5 s.
-
Coddling the Teacher’s Mind : Educational Concepts We Want to Believe In
Voices of Creativity and Reason in English Language Teaching, year: 2021, number of pages: 14 s.