Project information
The new approaches to the diagnostics of the pedagogical skills and guide-interference on their structure
- Project Identification
- GA406/98/1375
- Project Period
- 1/1998 - 1/2000
- Investor / Pogramme / Project type
-
Czech Science Foundation
- Standard Projects
- MU Faculty or unit
- Faculty of Education
- Cooperating Organization
-
University Hradec Králové
- Responsible person doc. PhDr. Tomáš Svatoš, Ph.D.
- Responsible person prof. RNDr. Danuše Nezvalová, CSc.
The project is designed to suggest and empirically verify some new approaches to the diagnostics and autodiagnostics of pedagogical skills and related guide - and autoregulation interference into their structure. The aims of the project are listed below : a) The investigation and description of the mutual relations between the following four basic models : 1. the acquiring of pedagogical skills, 2. the real course of the pedagogical skills on conditioned subject, 3. the of the external control of the ab ove mentioned acquiring process ( diagnosis and guide - interference ), 4. the autoregulation of acquired pedagogical skills ( based on autodiagnostics, selfreflection ). b) Application and verification of the above mentioned models on the selected key pedagogical skills in the subjects of pedagogical character, individual methodologies and within the province of the practical teacher training of selected groups of the future primary and secondary schools teacher.
Publications
Total number of publications: 90
2016
-
Možnosti evaluace kvality výuky na vysoké škole
Vnitřní eavluace kvality výuky v terciárním vzdělávání, edition: Vyd. první 2016, year: 2016, number of pages: 9 s.
2007
-
Preces historyczny a współczesne unowoczešnianie systemu dydakticznego.
Edukacja; konteksty historyczno-pedagogiczne., year: 2007
2006
-
Sebereflexe jako nedílná součást hodnocení studentů na souvislé pedagogické praxi
Otázky hodnocení studentů na souvislých pedagogických praxích., year: 2006
2005
-
Postoje učitelů 1. stupně základních škol k problematice drog a zdraví jako východisko k profilování protidrogové výchovy
Mládež a spoločnosť, year: 2005, volume: XI, edition: 1
-
Protidrogová výchova v podmínkách 1. stupně ZŠ
Socialia 2004, year: 2005
2004
-
Primary school teachers as implementers of anti-drug education
Řehulka, E. (ed.) Teachers and Health 6, year: 2004
-
Učitelé na 1. stupni ZŠ jako realizátoři protidrogové výchovy
ŘEHULKA, E. (ed.) Teachers and Health 6, year: 2004
-
Vstupy cvičných učitelů do rozvíjejících se pedagogických dovedností studentů
Vedenie študenta na odbornej učitelskej praxi. Odborná učitelská prax v štúdiu učitelstva pre 1. stupeň základnej školy, edition: Vyd. 1., year: 2004, number of pages: 5 s.
2003
-
Podíl studentů na vytváření klimatu vysokoškolského semináře.
Klima současné české školy, year: 2003
-
Standard pregraduální ekologické/environmentální přípravy učitelů
Year: 2003, edition: Vyd. první, number of pages: 7 s.