You are here:
Publication details
Propojení dvou školních světů: subjektivní vnímání kvality života očima žáků na pomezí primárního a nižšího sekundárního vzdělávání
Title in English | Connecting two school worlds: pupils´ subjective perception of quality of life between primary and lower secondary education |
---|---|
Authors | |
Year of publication | 2019 |
Type | Article in Proceedings |
Conference | Recenzovaný sborník příspěvků interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů QUAERE 2019 |
MU Faculty or unit | |
Citation | |
Web | Recenzovaný sborník příspěvků interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů |
Keywords | pupil´s quality of life; whole person education; educational assessment; Q methodology |
Description | This text links the quality of life area to the common pupil personality during two educational periods, primary and lower secondary school. Due to triangulation there will be applied three qualitative educational research methods (Q methodology, two different types of content analysis of pupil´s product). This approach underlines the individualization and whole person education with an aim to transfer the traditional educational assessment and hence educational research to the individualized assessment field. |
Related projects: |