Publication details

Hudba jako univerzální prostředek výuky: přístupy k výuce estetické výchovy pro žáky se zrakovým postižením

Title in English Music as an universal teaching tool: approaches to teaching aesthetic education to visually impaired pupils
Authors

LEVÍČEK Dominik

Year of publication 2024
Type Appeared in Conference without Proceedings
MU Faculty or unit

Faculty of Education

Citation LEVÍČEK, Dominik. Hudba jako univerzální prostředek výuky: přístupy k výuce estetické výchovy pro žáky se zrakovým postižením (Music as an universal teaching tool: approaches to teaching aesthetic education to visually impaired pupils). In Jinakost, inkluze a speciálně vzdělávací potřeby 2024. 2024.
Description This presentation focuses on the opportunities and challenges of music education for students with visual impairments. It analyses the use of assistive technology, Braille notation, graphic representation of melody and movement in music. It also considers a multi-sensory approach and the integration of music with other subjects. The results show the underuse of some tools due to lack of methods, funding or awareness.
Related projects:

You are running an old browser version. We recommend updating your browser to its latest version.

More info