Informace o projektu
Proměny mediální reprezentace agendy EU v českých parlamentních volbách: místo pro euroskepsi, nebo eurooptimismus?
(EUMediaAgenda_CzechGeneralElectionCampaigns)
- Kód projektu
- MUNI/A/0798/2011
- Období řešení
- 1/2012 - 12/2012
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Grantová agentura MU
- DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
- Fakulta / Pracoviště MU
- Fakulta sociálních studií
Cílem předkládaného projektu je realizace výzkumu sledujícího mechanismy mediální reprezentace „evropské agendy“, respektive problematiky týkající se sociálních, politických a kulturních otázek, které reflektují život v členských zemích EU. Cílem je zachytit proměnu tohoto předvolebního subdiskurzu ve třech posledních volebních kampaních, přičemž důraz je kladen především na jejich horkou fázi (závěrečné tři týdny). Design výzkumu je konstruován s akcentem na propojení metod kvantitativního a kvalitativního výzkumu, kdy budou zkoumaná data podrobena jak obsahové, tak diskurzivní analýze, a to s cílem získat stabilní i významově subtilní bázi pro interpretaci.
Publikace
Počet publikací: 2
2014
-
Between Europeanization and De-Europeanization: A Comparative Content Analysis of the Pre-election Presentation of the EU Agenda in the Czech Quality Press
Communications: The European Journal of Communication Research, rok: 2014, ročník: 39, vydání: 4, DOI
2012
-
Transformations of the EU Agenda in the Pre-Election Czech Press: A Comparative Content and Discourse Analysis
Rok: 2012, druh: Další prezentace na konferencích