Informace o projektu
Analýza geografického vzdělávání, porovnání pojetí kurikula v České republice a v Rakousku z hlediska modernizace kurikula a jeho orientace na behaviorální a humánní aps
- Kód projektu
- 67p6
- Období řešení
- 6/2013 - 12/2014
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR
- AKTION Česká republika - Rakousko (pouze vzdělávání)
- Fakulta / Pracoviště MU
- Pedagogická fakulta
- Spolupracující organizace
-
Pädagogische Hochschule Burgenland
Zeměpisné vzdělání bude mít v budoucnu vedle odborné funkce ještě další zvláštní postavení:
Přispět k vytvoření kvalifikace evropského občana, to je vedle životního prostředí, sociálních, ekonomických a politických uspořádat vyučované vědomosti tak aby vystihovaly preference Evropského společenství. To je nezaměřovat se pouze na nacionální, ale také na celoevropská témata. Proto hodláme ve dvou jednotýdenních společných seminářích studentů a učitelů obou zemí připravit materiály odpovídající výše uvedeným cílům a zaměříme se na následující oblasti:
1. Které evropské interpretace májí národní kurikula obsahovat?
2. Které kompetence musí mládež získat pro budoucí multikulturální evropskou společnost?
3. Obsahují ŠVP a rakouské osnovy geografické okruhy zabývající se důsledky lidských rozhodnutí týkajících se využití životního prostředí včetně jeho ochrany?