Informace o projektu
Analýza geografického vzdělávání, porovnání pojetí kurikula v České republice a v Rakousku z hlediska modernizace kurikula a jeho orientace na behaviorální a humánní aps

Kód projektu
67p6
Období řešení
6/2013 - 12/2014
Investor / Programový rámec / typ projektu
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR
Fakulta / Pracoviště MU
Pedagogická fakulta
Spolupracující organizace
Pädagogische Hochschule Burgenland

Zeměpisné vzdělání bude mít v budoucnu vedle odborné funkce ještě další zvláštní postavení:
Přispět k vytvoření kvalifikace evropského občana, to je vedle životního prostředí, sociálních, ekonomických a politických uspořádat vyučované vědomosti tak aby vystihovaly preference Evropského společenství. To je nezaměřovat se pouze na nacionální, ale také na celoevropská témata. Proto hodláme ve dvou jednotýdenních společných seminářích studentů a učitelů obou zemí připravit materiály odpovídající výše uvedeným cílům a zaměříme se na následující oblasti:
1. Které evropské interpretace májí národní kurikula obsahovat?
2. Které kompetence musí mládež získat pro budoucí multikulturální evropskou společnost?
3. Obsahují ŠVP a rakouské osnovy geografické okruhy zabývající se důsledky lidských rozhodnutí týkajících se využití životního prostředí včetně jeho ochrany?

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info