Project information
Analýza geografického vzdělávání, porovnání pojetí kurikula v České republice a v Rakousku z hlediska modernizace kurikula a jeho orientace na behaviorální a humánní aps

Project Identification
67p6
Project Period
6/2013 - 12/2014
Investor / Pogramme / Project type
Ministry of Education, Youth and Sports of the CR
MU Faculty or unit
Faculty of Education
Cooperating Organization
Pädagogische Hochschule Burgenland

Zeměpisné vzdělání bude mít v budoucnu vedle odborné funkce ještě další zvláštní postavení:
Přispět k vytvoření kvalifikace evropského občana, to je vedle životního prostředí, sociálních, ekonomických a politických uspořádat vyučované vědomosti tak aby vystihovaly preference Evropského společenství. To je nezaměřovat se pouze na nacionální, ale také na celoevropská témata. Proto hodláme ve dvou jednotýdenních společných seminářích studentů a učitelů obou zemí připravit materiály odpovídající výše uvedeným cílům a zaměříme se na následující oblasti:
1. Které evropské interpretace májí národní kurikula obsahovat?
2. Které kompetence musí mládež získat pro budoucí multikulturální evropskou společnost?
3. Obsahují ŠVP a rakouské osnovy geografické okruhy zabývající se důsledky lidských rozhodnutí týkajících se využití životního prostředí včetně jeho ochrany?

You are running an old browser version. We recommend updating your browser to its latest version.

More info