Informace o projektu
Výzkum jazykových učebnic z hlediska genderu
- Kód projektu
- MUNI/41/45/2006
- Období řešení
- 1/2006 - 12/2006
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Programy podporované ze specifického výzkumu (NESPADAJÍ SEM PROJEKTY PŘIHLAŠOVANÉ DO SOUTĚŽE VYHLÁŠENÉ NA PODZIM 2009)
- Fakulta / Pracoviště MU
- Pedagogická fakulta
- Klíčová slova
- výzkum učebnic, gender, genderová identita, role mužů a žen, učebnice cizích jazyků, obsahová analýza, skryté kurikulum
Projekt se zabývá výzkumem jazykových učebnic z hlediska genderu - sociálního rodu, tj. vzhledem k přenášení vzorců, které přispívají k vytváření genderové identity. Tyto vzorce jsou součástí skrytého kurikula. Cílem výzkumu je určit, jakým způsobem a v jakém kontextu jsou zobrazovány role žen a mužů v aktáálně používaných učebnicích cizích jazyků a srovnat na základě genderu učebnice anglického, německého a ruského jazyka. Výzkum použije metodu obsahové analýzy textu.