Informace o projektu
Jak žáci hodnotí učebnice zeměpisu?
- Kód projektu
- MUNI/41/V 16/2007
- Období řešení
- 1/2007 - 12/2007
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Programy podporované ze specifického výzkumu (NESPADAJÍ SEM PROJEKTY PŘIHLAŠOVANÉ DO SOUTĚŽE VYHLÁŠENÉ NA PODZIM 2009)
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Pedagogická fakulta
- doc. Mgr. Petr Knecht, Ph.D.
- prof. PhDr. Josef Maňák, CSc.
- Klíčová slova
- pedagogika, didaktika geografie, pedagogický výzkum, výzkum žáka, výzkum kurikula, výzkum učebnic, hodnocení učebnic
Předmětem výzkumu je hodnocení učebnic zeměpisu z pohledu žáků. Výzkum je zaměřen na zjištění žákovských kritérií posuzování učebnic zeměpisu a jejich následné zhodnocení. Hlavními výzkumnými metodami jsou dotazník a strukturovaný rozhovor, obě složené převážně z otevřených otázek. Výsledkem výzkumu by mělo být zjištění, jaké skutečnosti by měli autoři a vydavatelé školních zeměpisných učebnic respektovat, aby učebnice byly pro žáky atraktivní a srozumitelné.