Informace o projektu
Supporting Social and Emotional Competences of Pre-School Children from Disadvantaged or Culturally Different Environments
(SSECOMP)
- Kód projektu
- 2014-1-CZ01-KA201-00988
- Období řešení
- 9/2014 - 8/2016
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Evropská unie
- Erasmus+ Klíčová akce 2: Spolupráce na inovacích a výměny osvědčených postupů
- Strategická partnerství v oblasti vzdělávání, odborné přípravy a mládeže
- Fakulta / Pracoviště MU
- Pedagogická fakulta
- Spolupracující organizace
-
Childrens Early Intervention Trust
- Odpovědná osoba prof. Judy Hutchings
- Odpovědná osoba Miroslav Sklenka
The main objective of the partnership is to increase the quality and accessibility of Early Childhood Education and Care (ECEC) services in partner countries. Specifically, the strategic partnership aims at the development of new curricular consisting of inclusive activities for pre-school children, methodological instruments and tools, and provide training for pre-school teachers enabling them to use the methodology to better support social and emotional competencies of children from disadvantaged backgrounds.