Informace o projektu
Kvalitní inkluzivní vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na základní a střední škole
(Kvalita v inkluzi žáků se SVP)
- Kód projektu
- CZ.02.3.62/0.0/0.0/16_037/0004872
- Období řešení
- 9/2017 - 11/2020
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR
- OP Výzkum, vývoj a vzdělávání (OP VVV)
- PO 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Pedagogická fakulta
- prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
- prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.
- doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D.
- RNDr. Růžena Blažková, CSc.
- Mgr. Klára Dobrovolná, DiS.
- PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
- PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D.
- PhDr. Radka Horáková, Ph.D.
- Lenka Chládková
- PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D.
- PaedDr. Květoslava Klímová, Ph.D.
- PhDr. Mgr. Petr Kopečný, Ph.D.
- Ing. Kateřina Kunovská
- Ing. Martina Legátová
- PhDr. Lucie Matoušková, Ph.D.
- doc. PhDr. Mgr. Dagmar Opatřilová, Ph.D.
- PhDr. Petra Röderová, Ph.D.
- prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc.
- Mgr. Jitka Sedláčková
- PhDr. Zdeňka Schejbalová, Ph.D.
- Mgr. Hana Šeráková, Ph.D.
- PhDr. Lenka Vrbecká Doležalová, Ph.D.
- Mgr. Martin Vrubel, Ph.D.
- PhDr. Mgr. Dana Zámečníková, Ph.D.
- Další fakulta/pracoviště MU
-
Fakulta sportovních studií
- prof. PhDr. Hana Válková, CSc.
- PhDr. Šárka Maleňáková, Ph.D.
- Mgr. Alena Skotáková, Ph.D.
- prof. PhDr. Hana Válková, CSc.
- Další fakulta/pracoviště MU
- Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky
- Spolupracující organizace
-
Janáčkova akademie múzických umění v Brně
- Odpovědná osoba prof. PhDr. Veronika Broulíková
- Odpovědná osoba Mgr. Jiří Šupa, Ph.D.
Cílem projektu je realizace kvalitního inkluzivního vzdělávání žáků se SVP na základní škole. Naučit pedagogy zacházet s diverzitou žáků v inkluzivní třídě. Vypracovat koncept pro inkluzivní vyučování s podporou zahraničních zkušeností. Zasíťovat školy, podpořit zkušeností dobré praxe. Zaměřit se na podporu žáků se SVP při vstupu na trh práce, zpřístupnit vzdělávání s využitím pohybových volnočasových aktivit. Podpořit inkluzivní vzdělávání osvětovými aktivitami určenými pro veřejnost.
Publikace
Počet publikací: 8
2020
-
Edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v českém jazyce a literatuře – zaměření na žáky s SPU a zdravotním znevýhodněním.
Rok: 2020, druh: Učební texty, pomůcky
-
Inklusivní pohybové kroužky jako prostředek podpory psycho-sociální stránky zdraví
Rok: 2020, druh: Konferenční abstrakty
-
Metodika práce s žáky se specifickými poruchami učení: Aplikace písní s rytmickým a pohybovým doprovodem v cizím jazyce (francouzština)
Rok: 2020, vydání: Vyd. 1., počet stran: 719 s.
-
Volnočasové pohybové aktivity pro všechny aneb IVČA skáče
Rok: 2020, druh: Učebnice
-
Vzdělávání žáků s Aspergerovým syndromem v inkluzivní třídě
Rok: 2020, vydání: Vyd. 1. elektronické, počet stran: 83 s.
-
Zařazení prvků terapeutického tance v mateřské škole
Tělesná výchova a sport mládeže, rok: 2020, ročník: 86, vydání: 5
2019
-
Inclusive Sports Leisure Clubs as a Means of Promotion of Psycho-Social Health
Life in Health 2019: Research and Practice, rok: 2019
-
Práce s texty s tematikou handicapu jako součást podpory inkluzivního vzdělávání
Jazyk - literatura - komunikace, rok: 2019, ročník: 8, vydání: 1