Informace o projektu
Rozvoj metodologických a prezentačních dovedností doktorských studentů zaměřujících se na výzkum inkluze
- Kód projektu
- MUNI/B/1299/2019
- Období řešení
- 1/2020 - 12/2020
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Grantová agentura MU
- DO R. 2020_Kategorie B - Specifický výzkum - Studentské vědecké konference
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Pedagogická fakulta
- Mgr. Martin Vrubel, Ph.D.
- Mgr. Aleš Bína
- PhDr. Mgr. Viktor Cina
- PhDr. Mgr. et Mgr. Dana Dlouhá, Ph.D.
- Mgr. Petrana Dubeňová
- PhDr. Mgr. Petra Dvořáčková
- Mgr. Radka Florianová
- Mgr. Erika Gavelčíková Dobišová
- Mgr. Jana Halahija
- Mgr. Šárka Hlubocká
- Mgr. et Mgr. Marie Hošťálková
- PhDr. Mgr. et Mgr. Radka Janošková
- doc. Mgr. Lucie Jarkovská, Ph.D.
- Mgr. Štěpánka Lauková
- PhDr. Lucie Matoušková, Ph.D.
- Mgr. et Mgr. Monika Nejezchlebová
- prof. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D., M.Sc.
- Mgr. Nikola Paštrnáková, Ph.D.
- Mgr. et Mgr. Bc. Petra Pírková
- Mgr. Petra Segeťová
- Mgr. Lenka Slepičková, Ph.D.
- Mgr. Pavel Sochor, Ph.D.
- Mgr. David Solnička
- Mgr. Vendula Sunková
- Mgr. Bc. Tullia Sychra Reucci
- Mgr. Zuzana Szabó Lenhartová
- Mgr. Marína Štibrányiová
- PhDr. Helena Vaďurová, Ph.D., M.Sc.
- Mgr. Vladimíra Vanková
- prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
- Mgr. Martin Vrubel, Ph.D.
Přechod od segregovaného vzdělávání ke vzdělávání společnému představuje potřebu změny uvažování o pedagogickém výzkumu v této oblasti. Procesy směřující k inkluzivnímu vzdělávání, které probíhají na úrovni mezinárodní, národní, školní, třídní a individuální se snaží ve svých výzkumech reflektovat a interpretovat studenti DSP speciální pedagogika. Čím dál častěji se však tímto tématem zabývají i studenti příbuzných DSP. Širokou škálu pohledů na tuto problematiku představí na konferenci „Školní a sociální inkluzi osob se zdravotním postižením 2020“ více jak dvě desítky doktorandů DSP. Základní otázky, které si pro rok 2020 klademe: Které výzkumné strategie se v kontextu inkluzivního a speciálního vzdělávání jeví jako nejvhodnější? Které kvalitativní výzkumné strategie se využívají nejčastěji? Jakým způsobem jsou výsledky výzkumných šetření interpretovány a aplikovány ve speciálně pedagogické praxi? Stejně jako v loňském roce bude zejména pro studenty prvních ročníků představen žánr přehledových studií v rámci studijního programu DSP speciální pedagogika, který je úvodním metodologickým krokem pro rozpracování vlastních výzkumných strategií. Cílem pro rok 2020 bude zorganizovat intenzivní metodologické školení, kde budou představeny různé metodologické postupy, které je možné využít ve speciálně pedagogickém výzkumu a ve výzkumu jedinců s poruchami autistického spektra.
Cíle udržitelného rozvoje
Masarykova univerzita se hlásí k cílům udržitelného rozvoje OSN, jejichž záměrem je do roku 2030 zlepšit podmínky a kvalitu života na naší planetě.
Publikace
Počet publikací: 11
2020
-
Analýza komunikačních schopností v českém jazyce u bilingvních dětí předškolního věku
Rok: 2020, druh: Další prezentace na konferencích
-
Edukační proces žáků s dvojí výjimečností - analýza stávající praxe
Rok: 2020, druh: Další prezentace na konferencích
-
Komparace úrovně fonologické diskriminace u dětí s vývojovou dysfázií a u dětí s jednostrannou a oboustrannou nedoslýchavostí
Rok: 2020, druh: Další prezentace na konferencích
-
LEARNING DISABILITIES – PROBLEM OR GIFT
Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2020, rok: 2020
-
Podpora žáků cizinců z Ukrajiny na českých základních školách
Rok: 2020, druh: Další prezentace na konferencích
-
Pyramidové školení rodičů v ABA se zaměřením na problémové chování
Rok: 2020, druh: Další prezentace na konferencích
-
Série metodologických workshopů pro doktorské studenty a akademické pracovníky 2020
Rok: 2020, druh: Uspořádání workshopu
-
Současná strategie podpory žáků cizinců na českých základních školách
Rok: 2020, druh: Další prezentace na konferencích
-
Specifika kvalitativního výzkumu v arteterapii
Rok: 2020, druh: Další prezentace na konferencích
-
XIV. Konference studentů doktorského studijního programu Speciální pedagogika - Školní a sociální inkluze osob se zdravotním postižením 2020
Rok: 2020, druh: Uspořádání konference