Informace o projektu
Meření metakognitivních strategií u dětí
(META)
- Kód projektu
- MUNI/A/1473/2022
- Období řešení
- 1/2023 - 12/2023
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Specifický výzkum - podpora studentských projektů
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Fakulta sociálních studií
- doc. PhDr. Šárka Portešová, Ph.D.
- Mgr. Ivan Černický
- Mgr. et Mgr. Petr Palíšek
- Mgr. Veronika Šromová
Cílem projektu je výzkum metakognitivních strategií pomocí různých diagnostických metod u žáků základních škol. Následně si klade za cíl navrhnout, vytvořit v aplikovaných programovacích prostředí (PsychoPy) a ověřit prototyp nového přístupu pro zjišťování metakognitivních strategií přes PC administraci. V poslední fázi bude proveden výzkum metakognitivních strategií u dětí šestých tříd ve vztahu ke kognici, paměti a dalším charaktristikám žáků.
Cíle udržitelného rozvoje
Masarykova univerzita se hlásí k cílům udržitelného rozvoje OSN, jejichž záměrem je do roku 2030 zlepšit podmínky a kvalitu života na naší planetě.
Publikace
Počet publikací: 5
2024
-
Slovenská adaptácia Testu pre identifikáciu matematicky nadaných detí (TIM3–5): možnosti a obmedzenia použitia v praxi
Československá psychologie, rok: 2024, ročník: 68, vydání: 2, DOI
2023
-
Development of logical intuitions in children: Pre-study poster
Rok: 2023, druh: Další prezentace na konferencích
-
Faster ≠ Smarter : Children with Higher Levels of Ability Take Longer to Give Incorrect Answers, Especially When the Task Matches Their Ability
Journal of Intelligence, rok: 2023, ročník: 11, vydání: 4, DOI
-
Invenio : inovativní a zábavný způsob diagnostiky kognitivních schopností
Rok: 2023, druh: Článek v odborném periodiku (nerecenzovaný)
-
Jak identifikovat mimořádně nadané děti objektivně a zábavně? Pomocí diagnostického systému Invenio
E-psychologie, rok: 2023, ročník: 17, vydání: 2, DOI