Informace o projektu
Investigating Educational Policy-Making and its Responsiveness to Challenges in the World. A Qualitative Research Study in Four Transitioning Contexts: Georgia (USA), Poland, Czech Republic, and Wales
(TVOPOL)
- Kód projektu
- 144260
- Období řešení
- 5/2023 - 12/2024
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Ostatní - zahraniční
- Ostatní nadace/fondy zahraniční
- Fakulta / Pracoviště MU
- Filozofická fakulta
- Spolupracující organizace
-
Jagiellonian University
- Odpovědná osoba Grzegorz Mazurkiewicz
Georgia Southern University
This research project is an effort to investigate trends in educational policies in selected countries. The purpose is to identify beliefs, practices, and policies within the concept of responsive leadership in education. The main areas to which schools and school systems are responding with their policies are the climate crisis; cultural diversity; technique; health; environmental issues; inequality; war; refuges; and democracy. The study uses qualitative methods to investigate perceptions, contextual evidence in policies, processes, procedures, and values at a time of challenges in the world.
Cíle udržitelného rozvoje
Masarykova univerzita se hlásí k cílům udržitelného rozvoje OSN, jejichž záměrem je do roku 2030 zlepšit podmínky a kvalitu života na naší planetě.
Publikace
Počet publikací: 1
2024
-
Educational Policy-Making and its Responsiveness to Challenges in the World – the Czech Perspective
Rok: 2024, druh: Další prezentace na konferencích