Informace o projektu
Jednoduchý experiment v přírodovědném vzdělávání - analýza polostrukturovaného interview s učiteli a videostudie výuky fyziky na ZŠ
- Kód projektu
- MUNI/41/042/2009
- Období řešení
- 1/2009 - 12/2009
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Programy podporované ze specifického výzkumu (NESPADAJÍ SEM PROJEKTY PŘIHLAŠOVANÉ DO SOUTĚŽE VYHLÁŠENÉ NA PODZIM 2009)
- Fakulta / Pracoviště MU
- Pedagogická fakulta
- Klíčová slova
- Experiment, fáze experimentování, klasifikace experimentů, demonstrační a žákovský experiment, jednoduchý experiment, experiment v pedagogice, videostudie, polostrukturované interview, pedagogický výzkum, didaktika fyziky, fyzika
Cílem projektu je provést analýzu polostrukturovaného interview s učiteli fyziky na základní škole a pedagogický výzkum metodou videostudie v programu Videograf. Jedná se o videostudie hodin fyziky s tématem elektrický obvod pořízených na druhém stupni ZŠ v České republice. Výzkum je zaměřen na klasifikaci experimentů - demonstrační a žákovský, a na kvalitativní a kvantitativní. Dále je cílem získaná data statisticky vyhodnotit, použít v jedné z kapitol disertační práce a prezentovat na konferenci Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 4 a mezinárodní konferenci PARSEL.
Výsledky
Výstupem projektu je provedená analýza polostrukturovaných interview s učiteli fyziky na základní škole (výsledky analýzy byly prezentovány na konferenci Moderní trendy v přípravě učitelů 4) a představení metody videostudie (tato metoda byla prezentována na mezinárodní konferenci MPTL 14 Udine Itálie). Metodou videostudie byly analyzovány hodiny fyziky podle klasifikace experimentů – demonstrační a žákovský, a na kvalitativní a kvantitativní.