Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Genealogie interaktivního textu : Remediace literatury, divadla a filmu v Heavy Rain
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2012 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Iluminace (časopis pro teorii, historii a estetiku filmu) |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | |
Obor | Písemnictví, mas-media, audiovize |
Klíčová slova | remediation; interactive text; interactive drama; interactive fiction; interactive cinema; digital games; immersion |
Přiložené soubory | |
Popis | Příspěvek zkoumá genealogii interaktivního textu videohry HEAVY RAIN, soustředí se na její formální kořeny v několika mediálních kontextech a podobách, mezi něž řadím literaturu, divadlo, film i digitální hry. Na příkladech ilustruji vývoj specifické narativní formy v čase a prostoru, přičemž pojícím znakem analýzy je tu stálý ohled na výrazové prostředky a komunikační strategie, které autoři v mezích prostorového vyprávění (ne)uplatňují. Kladu si otázky spojené s manipulací a kontrolou významu na úrovních odesílatele, kanálu a respondenta, resp. co tento nestabilní vztah implikuje pro interpretační možnosti angažovaného publika. V souvislosti s komunikací prostřednictvím znakového jazyka ovládacího rozhraní HEAVY RAIN hovořím o loutkohereckých indexech a zajímám se o to, kdo tahá za nitky loutek, tedy kdo je zde vlastně loutkářem. |