Informace o publikaci

Postoje a informovanost studentů vyššího sekundárního vzdělávání vzhledem k fenoménu zrakového postižení

Autoři

NOVÁKOVÁ Zita MICHELFEITOVÁ Hana STANÍKOVÁ Andrea

Rok publikování 2012
Druh Článek ve sborníku
Konference Profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Professional Orientation of Students with Special Educational Needs. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Students with Special Educational Needs.
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova člověk se zrakovým postižením kvalita života postoje a informovanost student vyšší sekundární vzdělávání aktivity za účelem zvyšování informovanosti
Přiložené soubory
Popis Článek prezentuje srovnávací studii výzkumů zaměřených na informovanost, připravenost a postoje studentů vyššího sekundárního k problematice postižení zraku. Výzkumy byly provedeny dotazníkovým šetřením ve vybraných městech České republiky. Úroveň informovanosti odborné i laické veřejnosti zásadním způsobem ovlivňuje kvalitu života osob s postižením. Výzkumné soubory respondentů dotazníkového šetření tvoří studenti středních a vyšších zdravotnických škol, kteří se při výkonu své profese budou ve zvýšené míře setkávat s lidmi s postižením. Analyzujeme faktory, které ovlivňují úroveň povědomí a připravenosti studující mládeže k akceptaci osob se zrakovým postižením. Na závěr bude podán vybraný přehled kampaní, aktivit a organizací, které se zabývají osvětou problematiky života se zrakovým postižením.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info