Informace o publikaci
Výuka vědeckých pojmů českého jazyka v kontextu každodenní žákovské zkušenosti
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2012 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Profesní rozvoj učitelů: sborník z konference [CD-ROM] |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://tarantula.ruk.cuni.cz/UPRPS-1-version1-SBORNIK_CD_Profesni_rozvoj_ucitelu.pdf |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | scientific concepts; Czech language; everyday pupils experience; contextualization |
Popis | Příspěvek pojednává o výuce vědeckých pojmů, které jsou zasazeny do předepsaného kurikula českého jazyka na druhém stupni základních škol. Příspěvek vychází z kvalitativního výzkumného šetření, na jehož základu v kontrastu k ideálu kontextualizace učebního obsahu problematizuje možnost využít každodenní žákovské zkušenosti ve výuce vědeckých jazykových pojmů, a to právě kvůli jejich zaměřenosti na obsah. |