Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Výsledky standardizace a možnosti využití Dotazníku interakčního stylu učitele (QTI)
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2011 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Příspěvek je věnován výsledkům standardizace dotazníku QTI (Questionnaire on Teacher Interaction) pro II. stupeň českých základních škol. Dotazník bude sloužit jako screeningová metoda pro zjišťování interakčního stylu učitelů základních škol. Popisu standardizace předchází krátké shrnutí teoretických a metodologických východisek. Dále jsou zmíněny podmínky administrace dotazníku, způsoby vyhodnocování a interpretace výsledků. Hlavním výstupem příspěvku je tedy adaptace zmiňovaného dotazníku pro II. stupeň českých základních škol a také zjištění, že tento dotazník může být vhodným nástrojem (např. pro školní psychology) pro screening vztahů mezi učiteli a žáky. Získané výsledky mohou být podkladem pro práci s případnými nedostatky v oblasti interpersonálního chování učitele a tím mohou přispět i ke zlepšení komunikace a interakce učitel – žák. Stejně tak je dotazník možné využít jako součást diagnostiky klimatu třídy i povahy celkového sociálního prostředí školy. |