Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Teorie a praxe ve vývoji inkluzivní školy u nás a v zahraničí - školní klima, inkluzivní vyučování, heterogenita ve škole, inkluzivní didaktika
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2013 |
Druh | Kapitola v knize |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Kapitola se zabývá problémem vývoje inkluzivní školy, analyzuje některé teoretické zahraniční studie, a to se zaměřením na téma školní inkluzivní klima, inkluzivní vyučování, heterogenitu ve škole a inkluzivní didaktiku, které konfrontuje se současnou situací u nás. V závěru kapitoly je uveden příklad z výzkumného projektu, týkající se názorů pedagogických pracovníků, učitelů, speciálních pedagogů, rodičů žáků se zdravotním postižením a intaktních žáků ve škole na problém inkluze žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do školy hlavního vzdělávacího proudu, a za jakých podmínek. Z uvedeného příkladu plyne znatelný rozpor mezi současnými názory vědeckých pracovníků zejména v zahraničí a současnou praxí u nás, i když souhlas s myšlenkou inkluze žáků se zdravotním postižením do běžné školy zazněl od většiny dotazovaných. |
Související projekty: |