Informace o publikaci
Role latiny ve výuce angličtiny pro lékařské a akademické účely: synergie nebo dichotomie?
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2014 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Přiložené soubory | |
Popis | Příspěvek se věnoval potenciálnímu využití interdisciplinární spolupráce mezi obory angličtina a latina při výuce lékařské angličtiny a anglického akademického psaného slohu. Zejména se zaměřil na (1) užívání latinských zkratek v akademickém stylu obecně, (2) důvody a výhody začlenění výuky latiny v kurzech akademického a odborného lékařského psaní v angličtině a (3) problematiku latinsko-anglické interference ve výslovnosti anatomických a klinických termínů. Příspěvek zdůraznil nutnost podpory samostatného a tvůrčího přístupu studenta při studiu jazyka, nezbytnost produktivního využití znalostí ze souběžných jazykových předmětů a výhody využití informačních technologií ve výuce jako je e-learningová opora a nástroje korpusové lingvistiky. |
Související projekty: |