![Jak na přijímačky](https://cdn.muni.cz/media/3633702/image_1.jpg?mode=crop¢er=0.5,0.5&rnd=133572412150000000&heightratio=0.5&width=278)
Informace o publikaci
Pozice ideálního dialogu ve výukové interakci
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2015 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Cílem příspěvku je pojednat o vztahu mezi ideálním dialogem a institucionálním dialogem v kontextu školní třídy. Příspěvek se zaměřuje na výzkum povahy učitelových otázek a IRF výměn ve výukové interakci. Z perspektivy institucionálního dialogu jsou diskutovány vybrané výsledky výzkumu interakce ve třídě. Je vyvozeno, že při přihlédnutí k cílům analyzovaných situací hrají IRF výměny a uzavřené otázky učitele důležitou roli. Normativní snahy o zavedení ideálního dialogu do výukové interakce jsou v příspěvku z hlediska institucionálního dialogu problematizovány. |
Související projekty: |