Informace o publikaci

Terénní výuka ve formálním vzdělávání

Autoři

ČINČERA Jan HOLEC Jakub

Rok publikování 2016
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Envigogika
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sociálních studií

Citace
www http://envigogika.cuni.cz/index.php/Envigogika/article/view/533/684
Doi http://dx.doi.org/10.14712/18023061.533
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova Outdoor education; place-based education; school garden; community projects; field study; residential programs
Popis Text shrnuje výsledky více než 70 studií analyzujících dopady terénních programů formálního vzdělávání na žákovské znalosti, postoje, dovednosti, přesvědčení a chování. Objevili jsme převažující množství prací dokládající přínosy terénních programů a to jak v absolutním smyslu tak relativně v porovnání s programy v učebně. Nejdůležitější bariérou většího rozšíření terénní výuky se zdá být koncept terénní výuky zastávaný učiteli a vedením školy. V rámci studie doporučujeme „rozmazaný“ přístup, který by přirozeně propojoval výuku v učebně s výukou v terénu a maximalizoval tak její dopad na žáky.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info