Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Terénní výuka ve formálním vzdělávání
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2016 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Envigogika |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://envigogika.cuni.cz/index.php/Envigogika/article/view/533/684 |
Doi | http://dx.doi.org/10.14712/18023061.533 |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | Outdoor education; place-based education; school garden; community projects; field study; residential programs |
Popis | Text shrnuje výsledky více než 70 studií analyzujících dopady terénních programů formálního vzdělávání na žákovské znalosti, postoje, dovednosti, přesvědčení a chování. Objevili jsme převažující množství prací dokládající přínosy terénních programů a to jak v absolutním smyslu tak relativně v porovnání s programy v učebně. Nejdůležitější bariérou většího rozšíření terénní výuky se zdá být koncept terénní výuky zastávaný učiteli a vedením školy. V rámci studie doporučujeme „rozmazaný“ přístup, který by přirozeně propojoval výuku v učebně s výukou v terénu a maximalizoval tak její dopad na žáky. |