
Interdisciplinarita jako nutnost: Psycholingvistika a výuka češtiny jako cizího/druhého jazyka pro děti
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2016 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | CASALC Review |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | https://drive.google.com/file/d/0B1pJ9zo3zZe-Q0ExaFJtRzJxWXM/view |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | Czech for foreigners; children; psycholinguistics; teacher training |
Popis | Pozornost je věnována tomu, jak mohou výsledky psycholingvistického výzkumu přispět ke zkvalitnění procesu osvojování a výuky jazyka v oblasti češtiny pro děti-cizince. Nastíněny jsou základní principy a fáze osvojování jazyka, typické jevy a procesy spjaté především s vícejazyčnou situací. Zmíněna je důležitost kontaktu jazyků v mysli (např. interference). Psycholingvistické znalosti považujeme za důležitou součást kompetencí pedagogů, kteří vyučují (nejen) češtinu jako cizí jazyk pro děti. |