Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Czech Republic and Norway on their path todigital education
Název česky | Česká republika a Norsko na cestě k digitálnímu vzdělávání |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2018 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Studia paedagogica |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://hdl.handle.net/11222.digilib/138817 |
Doi | http://dx.doi.org/10.5817/SP2018-4-2 |
Klíčová slova | implementation of ICT in education; educational policies; Czech Republic; Norway; comparative study |
Popis | Digitální technologie jsou běžnou součástí dnešní společnosti i života lidí. Významně vstoupily rovněž do vzdělávání. Informační a komunikační technologie se proto staly důležitým politickým tématem, a to již v posledních desetiletích 20. století, když toto téma reflektovala vzdělávací politika ve svých prioritách a cílech. Autoři se ve své studii zaměřují na historii a proměny vzdělávací politiky v oblasti ICT ve dvou evropských zemích. Tyto země jsou odlišné, jak geograficky, tak ekonomicky i politicky, přesto lze v těchto zemích nalézt v oblasti začleňování ICT do vzdělávání několik podobných momentů. Autoři prostřednictvím kvalitativně orientované srovnávací studie dvou států přistupují k oběma státům jako k případům, což jim umožňuje poměrně detailní vhled do zkoumané problematiky včetně jejího kontextu. Cílem studie je tak prozkoumat a popsat vývoj a proměny české a norské vzdělávací politiky v oblasti informačních a komunikačních technologií. Autoři zkoumají, jaké přístupy země volily k formulování vizí či priorit ve zkoumané oblasti. Identifikovali rovněž klíčové etapy v začleňování ICT do vzdělávání. V závěru studie srovnávají současný stav začlenění digitálních technologií do vzdělávání ve čtyřech konkrétních oblastech. |
Související projekty: |