Informace o publikaci

Podpůrná opatření u žáků s tělesným postižením v inkluzivním prostředí základních škol v České republice

Autoři

DOLEŽALOVÁ Eva

Rok publikování 2018
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Acta Humanica
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www http://www.fpv.uniza.sk/actahumanica/publication/ah_02_2018.pdf
Klíčová slova inclusion; inclusive education; pupil with physical disability; supportive measures; school
Popis Cílem výzkumného šetření bylo zmapovat stav a vybrané oblasti inkluzivní edukace žáků s tělesným postižením v kontextu podpůrných opatření. Na základě hlavního cíle byly stanoveny cíle parciální, které byly zaměřeny zejména na analyzování znalostí učitelů v oblasti podpůrných opatření, zjištění přínosu spolupráce školy se speciálně pedagogickým centrem při inkluzivním vzdělávání žáků s tělesným postižením a zjištění návrhů na změny v podpůrných opatřeních při inkluzivním vzdělávání žáků s tělesným postižením. Z daných cílů vycházely tři hypotézy, které byly ověřovány ve výzkumném šetření. Všechny stanovené hypotézy byly na základě získaných výsledků přijaty. K dosažení cíle výzkumného šetření byla využita kvantitativní metoda ve formě dotazníku vlastní konstrukce.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info