Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Podpůrná opatření u žáků s tělesným postižením v inkluzivním prostředí základních škol v České republice
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2018 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Acta Humanica |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://www.fpv.uniza.sk/actahumanica/publication/ah_02_2018.pdf |
Klíčová slova | inclusion; inclusive education; pupil with physical disability; supportive measures; school |
Popis | Cílem výzkumného šetření bylo zmapovat stav a vybrané oblasti inkluzivní edukace žáků s tělesným postižením v kontextu podpůrných opatření. Na základě hlavního cíle byly stanoveny cíle parciální, které byly zaměřeny zejména na analyzování znalostí učitelů v oblasti podpůrných opatření, zjištění přínosu spolupráce školy se speciálně pedagogickým centrem při inkluzivním vzdělávání žáků s tělesným postižením a zjištění návrhů na změny v podpůrných opatřeních při inkluzivním vzdělávání žáků s tělesným postižením. Z daných cílů vycházely tři hypotézy, které byly ověřovány ve výzkumném šetření. Všechny stanovené hypotézy byly na základě získaných výsledků přijaty. K dosažení cíle výzkumného šetření byla využita kvantitativní metoda ve formě dotazníku vlastní konstrukce. |