![Důležité termíny](https://cdn.muni.cz/media/3633704/image_2.jpg?mode=crop¢er=0.5,0.5&rnd=133572412150000000&heightratio=0.5&width=278)
Informace o publikaci
Rozvíjení personální, sociální a občanské kompetence učitelů, studentů a žáků
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2020 |
Druh | Editorství odborné knihy |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Publikace přináší výsledky tříleté spolupráce didaktiků, specialistů a učitelů a integrovaného výzkumu v rámci projektu Vzdělávání 2.0. Autoři reflektují pojetí klíčových kompetencí v ČR od jejich zavedení po současnost a analyzují problémy jejich uplatňování ve školní praxi. Publikace navrhuje více nástrojů k rozvoji personálních, sociál- ních a občanských kompetencí u žáků základních a středních škol, studentů učitelství i samotných učitelů základních a středních škol, které kolektiv autorů vyvinul ve tříleté pravidelné spolupráci s učiteli základních a středních škol ve společenství praxe. Pomůcky a návrhy byly ověřeny v přímé školní praxi, na jejímž základě byly reflektovány a vylepšovány. Publikace rovněž přináší nové pojetí občanské oborové kompetence, kterou doplňuje vágní občanskou klíčovou kompetenci. V závěru publikace předkládáme vybrané návrhy studentů učitelství i samotných učitelů k dalšímu rozvoji klíčových kompetencí ve výuce, které vznikly v rámci zkoumání přístupů a chápání klíčových kompetencí u učitelů a studentů učitelství. |
Související projekty: |