![Jak na přijímačky](https://cdn.muni.cz/media/3633702/image_1.jpg?mode=crop¢er=0.5,0.5&rnd=133572412150000000&heightratio=0.5&width=278)
Informace o publikaci
Standardizované nástroje zaměřené na diagnostiku schopností a dovedností v oblasti čtení, psaní a matematiky od předškolního věku po dospělost
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2017 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Citace | |
Popis | V praxi vnímáme nedostatek standardizovaných nástroju poskytujících ucelené informace o školních dovednostech pokrývajících celé vekové spektrum, naprosto chybí možnost diagnostikovat kognitivní schopnosti a školní dovednosti zároven pomocí testu „konormovaných“ na jediném standardizacním souboru. Ve vydavatelství Propsyco s.r.o. vzniká komplexní diagnostika školních dovedností (výkonové zkoušky). Diagnostická baterie je zamerena na úroven matematických schopností a dovedností; na overení jazykových schopností, predpokladu pro ctení, psaní; úrovne písemného projevu, ctenárských dovedností vcetne práce s textem. Testy jsou urceny pro vekové rozpetí od predškolního období po dospelost. Aktuálne probehla pilotní studie, pripravuje se standardizacní verze. Vzhledem k tomu, že se jedná o rozsáhlé diagnostické baterie, které mohou poskytnout ucelené informace o testovaném, bude pri standardizaci u cásti probandu použita krome výkonových zkoušek nová verze testu kognitivních schopností Woodcock-Johnson IV. (WJ IV Cog). Príspevek zevrubne seznamuje s jednotlivými výkonovými zkouškami a jejich charakteristikami. |