Publication details

Standardizované nástroje zaměřené na diagnostiku schopností a dovedností v oblasti čtení, psaní a matematiky od předškolního věku po dospělost

Title in English Standardized methods for diagnosing reading, writing, and math abilities and skills from preschool to adulthood
Authors

BEDNÁŘOVÁ Jiřina JABŮREK Michal CÍGLER Hynek

Year of publication 2017
Type Appeared in Conference without Proceedings
Citation
Description V praxi vnímáme nedostatek standardizovaných nástroju poskytujících ucelené informace o školních dovednostech pokrývajících celé vekové spektrum, naprosto chybí možnost diagnostikovat kognitivní schopnosti a školní dovednosti zároven pomocí testu „konormovaných“ na jediném standardizacním souboru. Ve vydavatelství Propsyco s.r.o. vzniká komplexní diagnostika školních dovedností (výkonové zkoušky). Diagnostická baterie je zamerena na úroven matematických schopností a dovedností; na overení jazykových schopností, predpokladu pro ctení, psaní; úrovne písemného projevu, ctenárských dovedností vcetne práce s textem. Testy jsou urceny pro vekové rozpetí od predškolního období po dospelost. Aktuálne probehla pilotní studie, pripravuje se standardizacní verze. Vzhledem k tomu, že se jedná o rozsáhlé diagnostické baterie, které mohou poskytnout ucelené informace o testovaném, bude pri standardizaci u cásti probandu použita krome výkonových zkoušek nová verze testu kognitivních schopností Woodcock-Johnson IV. (WJ IV Cog). Príspevek zevrubne seznamuje s jednotlivými výkonovými zkouškami a jejich charakteristikami.

You are running an old browser version. We recommend updating your browser to its latest version.

More info