Informace o publikaci

Sexismus v reklamě jako diskriminace a nekalá soutěž

Autoři

KVASNICOVÁ Jana

Rok publikování 2021
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Soukromé právo
Fakulta / Pracoviště MU

Právnická fakulta

Citace
www Repozitář MU
Klíčová slova advertising; sexism; unfair competition
Přiložené soubory
Popis Sexismus v reklamě nezůstal ani bez povšimnutí úřadů, které v jednotkách případů ročně ukládají sankce za reklamu, kterou shledají rozpornou s dobrými mravy, a v letošním roce zákonnost postihování typického projevu sexismu v reklamě potvrdil i Nejvyšší správní soud. Toto rozhodnutí současně i zpětně zarezonovalo českou veřejností, když nejprve na twitteru Nejvyššího správního soudu vyvolalo neobvykle masivní aktivitu sledujících, pokud se jedná o počet diskusních příspěvků, sdílení a lajků. Reakce na rozsudek dále proběhly i médii. Kromě informativních článků byly zveřejněny i komentáře v širokém spektru tištěných i on-line časopisů, od lifestylového časopisu Heroine, přes týdeník Respekt až po Reflex nacházející se v tomto ohledu na opačném názorovém pólu.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info