![Důležité termíny](https://cdn.muni.cz/media/3633704/image_2.jpg?mode=crop¢er=0.5,0.5&rnd=133572412150000000&heightratio=0.5&width=278)
Informace o publikaci
Efektivita práce učitele v inkluzivním vzdělávání: sebehodnoticí nástroj pro studující pedagogických oborů.
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2022 |
Druh | Odborná kniha |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | V této publikaci se věnujeme předpokladům pro efektivní inkluzivní vzdělávání a způsobům jejich hodnocení. Nástroj, který jsme připravily pro studující, umožňuje zhodnotit vlastní připravenost do učitelské praxe (tzv. sebeúčinnost) a identifikovat oblasti, ve kterých je potřeba učitelské dovednosti rozvíjet. Nástroj je adaptací mezinárodně používaného sebehodnotícího dotazníku TEIP: Efektivita učitele pro inkluzivní praxi (v anglickém originálu Teacher Effectiveness for Inclusive Practice Scale) autorů Sharma, Loreman a Forlin). Tuto hodnoticí část jsme doplnily o Celkové zhodnocení, které zprostředkuje jasné grafické vyjádření subjektivního hodnocení jednotlivých kompetencí a celých oblastí. Dále jsme vytvořily Plán rozvoje, v němž si studující nebo učitelky a učitelé zpracovávají konkrétní cíle pro konkrétní oblasti nebo dovednosti. Opakované použití nástroje jim potom dává možnost rozvoj kompetencí zhodnotit a plán aktualizovat. Sebehodnoticí nástroj byl pilotován ve dvou vlnách mezi studujícími bakalářského a magisterského programu na Pedagogické fakultě a také mezi vyučujícími na ZŠ. |
Související projekty: |